// We Are Young !
Disclaimer


Do follow do talk. There's Mr Nice Guy in this blog :D wanna know more? Meet the owner. Adios.

Back to main page.
Meet the owner.
Wanna exchanged the links?


Chatzone



Credits

Template is made by Sharo.
Thanks to We ♥ It for the amazing picture. And also a big applause to Rainboee for his beautiful colour code.


All rights reserved ® Nazirullah 2012.


Older Posts → | ← Newer Posts
siaPa kAwAn yaNg kItA PaNgGil KaWaN..=]
Sunday, August 29, 2010 , 1:38 PM , 1 Comment[s]

Dengan ucapan bismillahirahmanirahim aku ingin memulakan penulisan blog aku ini..semoga mendapat rahmat darinya..pada waktu ini apa yang terlintas difikiranku adalah apa itu kawan,,mengapa kita berkawan??btol kah orang-orang aku rapat itu dipanggil kawan??=]


Dengan kalimahh LAILAHAILALLAH aku mendoakan jalinan persahabatan aku antara kawan-kawanku akan terjalin erat...macam mana aku berkawan aku pown selalu memikirkan..layakkah aku memiliki kawan..bagi diriku kawan adalah orang yang akan menjadi temanku dikala aku berjauhan dengan keluarga ku..susah sama susah senang sama senang itu yang aku selalu fikirkan....adab berkawan juga mestilah kita amalkan..diantaranya menjaga hati kawan kita dari terguris dengan kata-kata kita walaupon dengan sekecil gurisan..


hidup diatas jalinan kasih sayang yang utuh mungkin itu salah satu dari resepi persahatan yang kukuh...jangan la kita hanya mempunyai ramai kawan dikala kita didalam kesenangan...duit bukan segalanya..berkawan atas dasar duit..bila kehabisan duit itu tiadalah lagi erti kawan itu..sungguh rugi nya kita memiliki sifat berkawan sedemikian...jadilah makhluk ALLAH yang menghargai antara satu sama lain..=]..INSYAALLAH dengan izin ALLAH kita akan dipertemukan dengan seorang yang dipanggil kawan atau lebih mulia lagi panggilan "SAHABAT".hidup ini bukan hanya menongkat langit tanpa ada penghujungnya..yang tua tidak mungkin tidak boleh menjadi kawan kita..yang muda xsemestinya layak berkawan dengan yang muda sahaja...muda,tua berkawan adalah tidak mengenal usia..tetapi biarlah timbul rasa "yang muda menghormati yang tua dan yang tua menyayangi yang muda" ALHAMDULILLAH dikurniakan jika kita bersifat sedemikian...


menjadikan sebuah persahabatan itu yang terbaik dalam hidup kita bukanlah satu perkara yang senang..tetapi perasaan kasih sayang akan timbul bila adanya keikhlasan dalam berkawan..=]..


"berkawan diatas jalinan kalimah LAILAHAILALLAH dan biarlah     kita berpisah diatas kalimah "INNALILAHIWAINALILLAHIRAJIUN"

Labels: